miércoles, 4 de abril de 2012

Himne d'Espanya i religió‏


El passat diumenge de Rams vaig anar a beneir la palma davant l’església de la Mercè. Com cada any des que va néixer la meva filla ens trobem una part de la família en aquest acte, per tradició i perquè tenim l’excusa perfecta per reunir-nos un matí, cosa que no passa normalment per qüestions de feina.

Com cada any, allà estava la “borriquilla”... No em molesta, de fet, no em fa ni fred ni calor, o millor dit, no em molestava. Perquè aquest any, en acabar el pare Rubén de fer la benedicció, quina va ser la nostra sorpresa quan la banda comença a tocar l’himne d’Espanya! Vàrem marxar indignats i sense entendre quin podia ser el motiu pel qual un acte religiós havia de ser l’escenari de tal exaltació a la “patria”. Hi ha actes on es poden fer aquests tipus de manifestacions, però aquells que no compartim aquests ideals no tenim perquè suportar-los.

Aquests tipus de coses fan massa pudor a uns temps que ja haurien de ser història, fan pudor a repressió, a falta (com a mínim) de tacte i respecte....

No sé qui és el responsable, només espero que l’any vinent no es repeteixi. Jo, per si de cas, aniré a una altra parròquia a beneir la palma i el llorer.

Marta Hernàndez Mateu

5 comentarios:

  1. [a falta (com a mínim) de tacte i respecte....]

    Sí, el mismo que no poner la bandera española en los ayuntamientos catalanes...

    Como he dicho muchas veces, la exigencia de respeto se entiende de manera unilateral, así que no es sorprendente que pasen estas cosas, tan idiotas como las otras.

    Señora Hernández, usted vive en una región española, así que no tendría que indignarle el Himno español, por muy fuera de lugar que esté en un Domingo de Ramos porque quien siembra vientos recoge tempestades.

    ResponderEliminar
  2. Desde luego es esotérico que en un acto religioso se toque un himno de un país. No creo que Dios sea de un país u otro. Realmente no existe, pero eso es otra historia.

    Nota: Si el blog está catalogado como de escritura en español, los artículos en catalán pueden ser interpretados por el buscador de Google como grandes errores de ortografía y lo penaliza. El problema del catalán es que tiene muchas palabras similares o parecidas al español con falta de alguna letra, cambio de algún acento, etc...

    ResponderEliminar
  3. Gracias por la Nota, Bucan, pero es cosa del jefe.

    Yo podría haber respondido en catalán a esa señora, pero me niego por este motivo, aparte de que ella, obviamente, lo entiende.

    Aunque en realidad, esta señora no está aquí, pues JV coge cosas de cualquier parte y las publica.

    ResponderEliminar
  4. El Periódico de El Prat es multilingúe y que se jorobe Google.
    Y la publicación también es libre a todo el que quiera expresar su opinión sobre temas de actualidad.

    ResponderEliminar
  5. No, jefe, quien se jorobará serás tú porque estos artículos harán que el blog sea penalizado.

    ResponderEliminar

Gracias por vuestros comentarios, en breve serán públicados.